(מדרגות) בני אור

שכונה: כרמל מרכזי
מיקום במפה: נ/8

תאור
בשדר' וינגייט יש שלט הנחיה: "מדרגות בני אור". גרם מדרגות מאבן ברוחב 150 ס"מ וגובה 13 ס"מ, מתוחזקות היטב. משני צידי המדרגות נוף ירוק מטופח, 167 מדרגות המובילות גם למבואות הבתים.
יוצאים ברחוב הנרייטה סולד בין מס' 18 – 20. פונים לכוון צפון מערב, חוצים את הכביש וליד בית מס 11, ממשיכים לטפס 89 מדרגות בגרם רחב מאד. מגיעים לחומת בית, בשביל סלול תחום בין חומת הבית למעקה צועדים כ 40 מטר ימינה. במבט לימין – נוף עוצר נשימה של המפרץ, הנמל ונמל הקישון. פונים שמאלה, מטפסים 47 מדרגות

גרם עליון - כניסה לתוך מבנה מדרגות.

גרם עליון – כניסה לתוך מבנה מדרגות.

ונכנסים לתוך מבנה בן 47 מדרגות נוספות מפותלות ברוחב 1.20 מטר, ויוצאים לרחוב יפה נוף, מול מלון "גני דן" חיפה. גם ביציאה העליונה יש שלט הכוונה: "מדרגות בני אור". לכל אורך הגרם אין אף ספסל.

מדרגה ראשונה:
שדרות וינגייט, בין בית מספר 8 לבית מספר 10.

מבואת ביניים:
רחוב הנרייטה סולד, בין הבתים מס' 18 – 20.

מדרגה עליונה:
רחוב יפה נוף, רחבת חניה בין בית מס' 119 לבית מס' 121.

אתרים בעלי ענין:
"בית הקצינים" – מיד צפונה למבואה העליונה של "מדרגות בני אור", יורדים 58 מדרגות בתוך חורשה, חולפים על פני בריכת מים שסיפקה מי שתיה להדר, מגיעים לבית דירות שנבנה ע"י הבריטים כשכון לקצינים ופקידים בכירים של המנדט.

מקור שם הרחוב:
"מלחמת בני אור בבני חושך" נתקבל כמושג המתאר את מלחמת הטוב ברע. בני אור מייצגים את הטוב. מגילת "מלחמת בני אור בבני חושך". היא אחת מתוך שבע מגילות שנמצאו במערת קומראן ושלש מתוכן נרכשו ע"י פרופ' סוקניק לאוניברסיטה העברית.